dinsdag 7 december 2010

voorbereiding "moderne goden"

introductie
Mijn naam is Pieter Rats. Ik ben kunstschilder en docent in tekenen en schilderen.
Ik ben klaar met het eigen maken van technieken en vaardigheden op het gebied van tekenen en schilderen.
Het is tijd geworden om dat weer te geven wat mij echt bezighoudt. Het concept " moderne goden" is in de loop der jaren ontwikkeld en zal vanaf nu werkelijk gestalten gaan krijgen, eerst in de vorm van notities foto's en schetsen en later natuurlijk in de vorm van een serie schilderijen. Mijn eerste moderne god wordt Mahatma Gandhi.

Moderne goden 
De personen die in aanmerking komen om een moderne god te worden moeten personen zijn van grote betekenis voor de mensheid en leven of geleefd hebben in de 21ste eeuw. Mahatma Gandhi is mijn eerste kandidaat. Ook heb ik al een volgende kandidaat bedacht en dat is Nelson Mandela. Ik wil de god "Gandhi" plaatsen in zijn omgeving zoals Poseidon huist in de wateren van moeder aarde. Zijn omgeving bestaat hoofdzakelijk uit mensen en dieren die handelen volgens de ziel van Gandhi. Gandhi word uiteindelijk weergegeven op een groot verering schilderij. De basis van de weergave zijn de goden uit de Griekse Mythologie. Ik zoek naar een archetype dat het best past bij de persoon Gandhi.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten